Nová konkurence na trhu s nepotravinářským zbožím, která zahrnuje výrobky od krmiv pro domácí zvířata až po hračky, se chystá na jaře na naše území. Dva nové diskontní řetězce Action a Tedi chtějí na našem území postavit desítky obchodů.
Nizozemská firma Action a německá firma Tedi potvrdily vstup na náš trh a otevření prvních prodejen. Dva obchody Action budou otevřeny ve středních a východních Čechách, a to již v dubnu letošního roku. Do léta by pak na různých místech České republiky mělo být otevřeno ještě dalších pět obchodů. Podle informací zveřejněných v médiích nebude Tedi nijak zvlášť pozadu, neboť se proslýchá, že jeho první prodejny budou otevřeny v červnu nebo už v květnu letošního roku.
Oba řetězce plánují příchod do České republiky již poměrně dlouhou dobu. Společnost Action má na našem území firmu založenu dokonce již od roku 2014. Ani jedna z těchto dvou společností však stále neuvedla přesné místo umístění prvních prodejen. Jistota je zde pouze jedna, a to, že na tuzemském trhu s levným zbožím bude více diskontů, než je například v segmentu potravin.
Do této doby vládnou levnému zboží v Česku řetězce Pepco a Kik. I když se o nových hráčích říká, že budou konkurovat těmto stálicím, není tomu zcela tak. Zaběhlé řetězce tvrdí, že jejich sortiment se bude krýt jen z části, protože kladou důraz na textilní výrobky. Oba dva nové přicházející řetězce mají svůj byznys zaměřený právě na segment non food, což je u jejich aktuální konkurence maximálně jedna třetina obratu. V jiných kategoriích však mají nabídku větší, což ovšem dává zákazníkům větší možnost vyhledat vyhovující zboží jinde.
Značka Kik má u nás v této chvíli více než dvě stě prodejen a v roce 2020 má v plánu otevřít minimálně dalších deset. Kik potvrzuje svůj úspěšný rok nejen tím, že modernizuje svoje stávající prostory, ale také tím, že měl oficiální tržby o pět procent vyšší než v předcházejícím roce. Podle zpráv v zveřejněných v obchodním rejstříku utržil Kik 3,4 miliardy korun a po zdanění byl jeho zisk 245 milionů korun.