VE stejný týden, co společnost Amazon oznámila, že se Prime Day rozšíří na dva celé dny snad poprvé za celou existenci Amazon Prime, Google také oznámil nové aktualizace pro obchodníky a zdůrazňuje, že spotřebitelé si „dávají pozor na nabídky po celý rok“.
Některé z těchto oznámení byly sdíleny nebo byly naznačeny během Google Marketing Live minulý měsíc. Tady je menší shrnutí toho, co je nyní dostupné a co dostupné teprve bude.
Úpravy sezónnosti.
Pokud víte, že máte nějakou skvělou nabídku nebo nadcházející propagaci a očekáváte navýšení v poměrech převodů, můžete nyní použít upravení sezónnosti, abyste tak dali signál pro Smart Bidding systém od Google, který se má připravit na navýšení a upravit tak strategii daleko rychleji.
Daleko více segmentů obecenstva na trhu.
Google nedávno přidal více segmentů na trhu v kategoriích jako je krása, sporty, vzdělání a nemovitosti, spolu s dalšími třiceti novými obchodními kategoriemi. Obecenstva na trhu pro vyhledávání jsou seskupeny na základě úmyslu nakupování, signalizovaného vyhledáváním uživatelů a jejich prohlížecím chováním.
Výzvy pro místní kampaně.
Místní kampaně, spuštěné minulý rok, jsou jedny z formátů automatizovaných kampaní společnosti Google, které mají být zvláště zaměřeny na pohánění provozu pro fyzické lokace. Reklamy jsou spuštěny napříč celým Google Vyhledáváním, také na Google Mapy, Youtube a také na Display Network.
Brzy budou inzerenti schopni použít jejich místní kampaně, aby mohli pohánět výzvy k jejich byznys lokacím. Měření návštěv obchodů nebude potřebné, aby tato funkce fungovala.
Lokace skupin pro komunikaci místních kampaní.
Inzerenti mohou nyní nastavit skupiny umístění, nebo sub sety, jejich lokací k tomu, aby mohli ušít rozpočty a komunikaci na míru pro specifické lokace založené na propagaci v kamenných obchodech a kalendářích nabídek. Google uvedl, že „v nabídce blízko mě“ vyhledávání se navýšily o dvě stě padesát procent od roku 2017. (Nikdy není zcela jasné, jak moc „blízko mě“ navýšení jsou poháněny automatickými návrhy).
Hlášení o prostředcích pro místní kampně.
Google také bude spouštět hlášení o prostředcích pro místní kampaně, abyste tak mohli vidět, jak se vašim kreativním elementům – titulky reklam, popisky a obrázky – daří. Nečekejte ale žádné podrobné detaily. Hlášení o prostředcích hodnotí elementy s nálepkami jako „nejlepší“ a „dobré“.
Propagace v LIA.
Google také zavádí propagaci pro reklamy místního inventáře (LIAs- Local inventory ads), reklamy v Google Shopping, které budou obsahovat produkty dostupné v kamenných obchodech blízko vyhledávajícího. Propagace mohou být použity ke zvýraznění speciálních nabídek a propagací. Tato funkce bude nejprve dostupná pro Spojené státy a Austrálii a poté se postupně zpřístupní i pro ostatní trhy. Můžete požádat o zapsání vyplněním tohoto formuláře.
Proč nás to zajímá.
Amazon může dominovat e-komerci a Prime Day určitě přeorientoval firemní a propagační kalendáře obchodníků, ovšem prodeje v kamenných obchodech se stále počítají jako hlavní zdroj všech nákupů. Vytváření řešení pro fyzické obchodníky je oblastí, na kterou se Google zaměřuje a která se zcela náhodou ocitá v přímé opozici k e-komerčnímu gigantovi. Hlavně místní kampaně jsou zaměřeny na obchodníky v kamenných obchodech, kteří nemají zdroje na dedikované zaměstnance nebo na to, aby si mohli najmout agenturu ke správě kampaně.