Veškeré internetové platformy mají své věkové omezení vztahující se na všechny nezletilé osoby, nehledě na dohled dospěláka. Stejně tak jako všechny žánry filmů nejsou ideální pro nejmladší část populace, ani některá elektronika a samotné aplikace v ní nejsou. Jakmile se však již dítě rozhodne, nebo mu je umožněno v plném měřítku užívat nějaké takové prostředky, má z nich i nějaký zisk, nebo jsou časté předsudky zejména starších o zbytečnosti těchto technologií oprávněné? Posuďte sami.
Většina lidí v takto útlém věku neusedá k počítači za business účely, k přečtení si novinek o událostech ve světě, nebo k vyhledávání studijních podkladů v podobě materiálů z látek všemožných odvětví. Ačkoli nelze říct, že by se ani toto nedělo, tato věková kategorie si zkrátka libuje spíše v počítačových hrách, sociálních sítích a sledování obsahu známých influencerů. Není to však pouze ztráta času, jak by to mnozí nazvaly. Hlubší smysl se může skrývat v každé z vyjmenovaných záležitostí. Jejich vzor jim může předávat informace ze soudku reality, tvořit jim povědomí o jiném prostředí, povahách a možnostech. Hry dovedou rozvíjet kreativitu, soustředěnost, týmového ducha a schopnost spolupráce, zatímco sociální sítě jim umožňují spojit se se vzdálenými přáteli, prohlížet si fotografie a videozáznamy svých koníčků, chytat inspiraci pro mnohé činnosti a rozvíjet své záliby na vyšším levelu.
Internetové připojení se ale dá využít také jako kvalitní předavač informací. Narazí-li na neznámý pojem, snadno si jej vyhledá a zjistí význam. Tím si pochopitelně rozšiřuje obzory, slovní zásobu a podporuje nové vědomosti.
V neposlední řadě v dnešní době nepředstavuje žádný problém spojit výuku se svým smartphonem, notebookem či počítačem. Existuje řada programů i webových stránek zaměřující se na různé předměty, nabízející nové znalosti, procvičování aktuální obratnosti v cizím jazyce, opakování slovíček, či ověřování matematických postupů při snaze dojít ke správnému řešení. To vše by bez technologií značilo větší komplikaci a nižší dostupnost.